duminică, 22 aprilie 2012

Sa vizitam Budapesta


 O capitala europeana superba care trebuie vizitata obligatoriu este Budapesta. Aceasta este separata de fluviul Dunarea intr-o regiune vestica cunoscuta sub numele de Buda si una estica cunoscuta sub numele de Pesta. Contrar faptului ca este un oras mare, Budapesta este foarte bine organizata din multe puncte de vedere inclusiv al traficului, deci daca decizi sa mergi acolo cu masina personala ai sanse foarte mari sa prinzi un trafic civilizat chiar si la ore de varf.

Unul dintre principalele puncte de atractie din Budapesta este fara dar si poate Centrul Memorial al Holocaustului care cuprinde intre zidurile lui o mare parte dintre groaznicele actiune ale regimului nazist si comunist. Odata ce patrunzi in cladire vei simti acel aer grav care parca te inconjoara din toate partile si ti-ai putea petrece o intreaga zi acolo studiind si vizitand diferite obiecte reprezentative pentru acea vreme.

Eu personal am vizitat acest muzeu in urma cu cativa ani si pot spune pe buna dreptate o experienta ciudata pe care am trait-o. Nimeni nu are voie sa atinga exponatele, iar multe dintre ele sunt protejate si inchise in mici cutii de sticla, dar ce m-a atras foarte tare era un fel de palton purtat de soldati, rupt si gaurit de gloante. Dintr-o curiozitate ciudata si contrar regulamentului l-am atins, iar atunci cand am facut-o am simtit parca o incarcatura negativa pe care acea haina o purta.

Birouri intacte ale securitatii cu uniforme si telefoane autentice din acea vreme precum si o masina cu ajutorul careia securitatea ii lua de acasa pe cei ce erau impotriva regimului, toate acestea te asteapta sa le vizitezi si daca ar putea vorbi toate ar avea partea lor de istorie pe care sa ne-o povesteasca.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu