sâmbătă, 28 aprilie 2012

Eternul Paris


Parisul este un superb oras situat pe raul Sena in care timpul se scurge cu siguranta diferit comparativ cu alte mari orase. Este primul oras important pe care l-am vizitat construit din sentiment omenesc, unde parca cei mai mari artisti ai lumii si-au dat intalnire pentru a realiza fiecare cea mai buna opera a lor.

De prima data cum intri in capitala franceza vei fi intampinat de un aer cochet si elegant in care fiecare individ este imbracat mai elegant ca precedentul. Pe masura ce strabati stradutele inguste la pas vei observa o indiferenta buna daca o putem numi asa, in sensul ca nimeni nu te judeca dupa felul in care esti imbracat sau ceea ce faci.

In Paris am vazut un fel de trotineta electrica pe care mergea un barbat destul de voluminos. La prima vedere aceasta scena te face sa intorci capul, iar probabil ca in multe alte tari ar fi fost subiect de ras stradal, dar aici nimeni nu era interesat de acest aspect si mai mult chiar, nimeni nu intorcea privirea intr-un mod sarcastic.

Un alt aspect care mi-a atras imediat atentia au fost cafenelele precum si terasele pentru simplu fapt ca toate scaunele erau indreptate spre strada astfel ca nu-l priveai pe cel din fata ta ci priveai strada. Dupa ce am intrebat de ce se practica acest obicei am primit un raspuns clar si la subiect: pentru ca cei care vin aici sa poata admira trecatorii care mai de care mai eleganti.

Traficul in Paris este destul de organizat daca luam in considerare numarul impresionant de locuitori, dar ceva aparte mi-a atras atentia. 

Exista in capitala franceza un sistem de transport pe bicicleta cu totul si cu totul aparte. Poti sa inchiriezi o bicicleta de pe un suport stradal si sa mergi cu ea unde vrei tu in oras, apoi o atasezi unui alt suport stradal pana cand va fi preluata de altcineva si dusa in alta parte. Acest ciclu se repeta la nesfarsit, iar suporturile aveau cate 5-10 biciclete fiecare ce puteau fi inchiriate cu pretul de 1 euro pe ora – din cate imi aduc aminte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu